Неділя, 2017-06-25, 4:46 PM
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Годинник
Наше опитування
Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 415
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Статистика
Статистика
Free counters!
Вхід на сайт

Пошук
...
Офіційні сайти
Головна » Статті » МО заступників директорів з виховної роботи » Матеріали семінарів

Модель особистісно-орієнтованої системи профілактики серед учнівської молоді району (нарада - семінар 22.01.2013)
22 січня 2013 року проведено нараду - семінар заступників директорів з виховної роботи на тему: 
"Модель особистісно-орієнтованої 
системи профілактики серед учнівської 
молоді району"

На виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 30.11.2011 № 1209-р „Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері профілактики правопорушень на період до 2015 року”, наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 03.08.2012 № 888 „Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту щодо профілактики правопорушень серед дітей та учнівської молоді на період до 2015 року” районним методичним кабінетом відділу освіти Виноградівської райдержадміністрації ( методист Віра Столець) ініційовано і  проведено нараду-семінар на тему « Модель особистісно-орієнтованої системи профілактики серед учнівської молоді району». В даному заході приймали участь Савко Володимир опер-уповноважений із кримінальної міліції в справах дітей та Галас Антон  начальник Служби в справах дітей райдержадміністрації.

В сучасних умовах модернізації національної освіти значну роль відіграє система методичної роботи, головною метою якої є не лише надання методичної допомоги педагогічним кадрам у розвитку їх професійної майстерності, але і активізація творчого потенціалу кожного педагога.

Сучасна школа функціонує в складному соціальному середовищі (загострення криміногенної обстановки, ріст злочинності серед дорослого населення, зловживання в багатьох сім’ях алкогольними напоями, ведення аморального способу життя, прояви злісних хуліганств, крадіжок, злочинів тощо).  Відсутність високих гуманістичних ідеалів значної частини учнів в сучасних умовах породжує егоїстичне, корисливе ставлення до життя і суспільства, бездуховність, соціальну пасивність, сприяє росту асоціальних проявів поведінки серед неповнолітніх.

Аналіз стану правопорушень серед підлітків дає підстави вважати подолання криміногенної ситуації в дитячому та молодіжному середовищі проблемою гострою та актуальною для суспільства. Безперечно, правопорушення тісно пов’язані з процесами деморалізації суспільства, бездомності, безробіття, зі стрімким розвитком наркоманії, токсикоманії, розпадом сімей, поширенням інших соціально негативних явищ.

Одним із напрямів у боротьбі зі злочинністю взагалі та злочинністю неповнолітніх зокрема, є профілактична діяльність. Зважаючи на складну ситуацію з підлітковою злочинністю, нагальною є потреба в розробці та впровадженні дієвої системи профілактики правопорушень серед дітей.

Пріоритетним напрямком освітньої політики нашої держави є особистісно - орієнтована освіта, тому головне завдання методиста з виховної роботи полягає у розробці моделі особистісно - орієнтованої системи профілактичної роботи серед учнівської молоді та підготовки до цієї роботи педагогів.

Завдання методичного кабінету відділу освіти - допомогти педагогам підвищити професійний ріст і компетентність, а також знайти свій шлях до вершин педагогічної майстерності, тому я поставила  перед собою такі завдання:

·        активізувати діяльність працівників навчальних закладів щодо профілактики правопорушень серед неповнолітніх;

·         розширювати знання ефективних методів і прийомів роботи з важковиховуваними підлітками;

·        організовувати співпрацю з кримінальною міліцією у справах дітей, службою у справах дітей райдержадміністрації, іншими правоохоронними органами.

Місія  заступників директорів з виховної роботи  полягає у сприянні розвитку правової освіти шляхом створення якісної та доступної системи методичних послуг, які дозволяють  створити умови для формування ефективної роботи Рад по профілактиці правопорушень навчальних закладів, здатних активно діяти в сучасних умовах.

У зв’язку із зазначеним,  спрямовується  діяльність на впровадження нових форм і методів у роботі педагогічних працівників, оволодіння ними передових технологій виховання, що забезпечать пошук  ефективних способів подолання правопорушень неповнолітніми.

Заступники директорів з виховної роботи загальноосвітніх закладів І-ІІІ ступенів представляли творчі проекти по напрямках  виховної роботи, які потребують суттєвого оновлення, а саме:

«Формування в учнів позитивної мотивації на здоровий спосіб життя»   (Шаланки, Вербовець, Вілок №1);

«Виховання в школі з погляду національної етнопедагогіки»  (В.Паладь, Петрово, Вілок №2);

«Робота класного керівника над науково-методичною проблемою» (Королівська №1, №2, Черна, Хижа);

«Модель особистісно-орієнтованої системи профілактичної роботи серед учнівської молоді 5-8 класів» (Гімназія, Виногрдівська №1, №8);

«Модель особистісно-орієнтованої системи профілактичної роботи серед учнівської молоді 9-11 класів»  (Виноградівські №2, №3, №4);

«Створення умов для удосконалення системи учнівського самоврядування на засадах демократії та гуманізації» (Виноградівська №7, В.Копаня, Букове, Широке І-ІІІ ст.);

«Використання сучасних методик під час вивчення індивідуальних особливостей учнів, їхніх інтересів та потреб» (Боржавське, В.Ком’яти І-ІІІ ст., Онік);

«Виховання толерантності у школярів»  (Сасово, Чепа, Чорнотисово, Дяково);

«Виховання у сімї як першооснова розвитку особистості дитини, організація роботи з батьками в школі»  (Дротинці, Фанчиково, Підвиноградів, Олешник).

Творчі проекти заступників директорів з виховної роботи можна скачати тут:

http://vynogradiv-zvr.ucoz.ua/load/materiali_seminariv/narada_seminar_22_01_2013/3

            Після презентацій проектів  створена районна  Координаційна рада ( із числа заступників директорів з виховної роботи, кримінальної міліції в справах дітей, служби в справах дітей райдержадміністрації) та  вироблені основні  завданнями профілактичної роботи це:

·        створення у підлітків власної моделі безпечної поведінки;

·        формування зваженого ставлення до вчинків, негативних звичок;

·        привернення уваги до проблеми, надання переконливої інформації про ступінь ризику;

·        надання аргументів на захист безпечної поведінки;

·        допомога у  виробленні навичок безпечної поведінки.

В районі створена дієва система роботи з важковиховуваними учнями, яка поєднується із системою наукового виховання і передбачає планову, керовану діяльність складових її частин – від методиста відділу освіти до класного керівника.

Основним елементом цієї системи роботи виступають створені при навчальних закладах району Ради по профілактиці правопорушень. Діяльністю цих Рад керує створена при районному методичному об΄єднанні заступників директорів з виховної роботи Координаційна рада по профілактиці правопорушень, яка активно працює над інформаційно-методичним забезпеченням учителів з питань змісту і форм упровадження в практику роботи інноваційних педагогічних технологій, освоєння інтерактивних технологій організації виховного процесу. Це сприяє виробленню спільних підходів щодо реалізації завдань проблеми колективного методичного дослідження.

 

Метою Координаційної ради є вивчення, узагальнення та систематизація матеріалів по профілактичній роботі, на основі яких розробляються методичні рекомендації.

Завданням Координаційної ради по профілактиці правопорушень є:

1.    Сприяння виконанню чинного законодавства щодо обов’язкової повної загальної середньої освіти.

2. Профілактика негативних проявів серед учнів.

3. Формування і розвиток єдиного шкільного виховного колективу із здоровим моральним мікрокліматом.

4. Забезпечення координації роботи усіх шкільних ланок.

5. Підвищення ефективності виховної роботи, здійснення адекватної до сьогоднішніх умов соціалізації дітей і підлітків.

6. Розвиток самоврядування учнівського колективу, громадської активності, самостійності, відповідальності учнів.

7.  Сприяння організації та проведенню заходів, спрямованих на профілактику правопорушень серед учнівської молоді.

8.  Зміцнення зв’язків між родинами учнів та загальноосвітнім навчальним закладом.

9.     Співпраця з органами виконавчої влади, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів школи.

Функції Координаційної ради по профілактиці правопорушень:

Діагностична функція реалізується через систему заходів, спрямованих на організацію об’єктивного статистичного обліку, що відображає реальний стан правопорядку у навчальних закладах району.

Координуюча функція зумовлює ефективність взаємозв’язків між шкільними Радами.

Творча функція реалізується через нові підходи до здійснення профілактичної роботи та наповнення її новим інноваційним змістом.

Просвітницька функція реалізується за рахунок створення певної системи поширення знань з права, психології, соціології, медицини, які сприяють ефективному вирішенню завдань профілактики правопорушень.

Коригуюча функція реалізується через  аналіз стану профілактичної діяльності в навчальних закладах району з метою визначення її ефективності та внесення необхідних корективів у профілактичну роботу.

Прогностична функція полягає у прогнозуванні результатів роботи  шкільних Рад і спільне вироблення найбільш ефективних  напрямків правового виховання.

 

 Вся робота будується на основі попереднього аналізу різноманітних даних, проведення діагностичних досліджень, анкетувань. Проведення комплексної діагностики в районі показало, що вчителі очікують  конкретної допомоги, а також пропонують урізноманітнити, оновити форми методичної роботи, надавати більше інформації про сучасні технології навчання тощо. В роботі  поєднуються колективні, індивідуальні форми роботи, застосовуються нетрадиційні методи їх проведення, зорієнтовані на особистість кожного вчителя, на ріст його педагогічної майстерності.

Як результат спільної роботи Координаційної ради та шкільних Рад по профілактиці правопорушень є:

- проведення постійного обліку дітей і підлітків з девіантною поведінкою, які не відвідують заняття, бродяжать, схильні до вживання алкоголю, наркотиків, психотропних речовин тощо;

-розвиток учнівського самоврядування, організація та проведення з його участю рейдів-перевірок ("Урок", "Перерва", "Діти вулиці", "Дозвілля", "Комп'ютерні клуби", "Канікули" та ін.);

 

-    формування в учнів почуття відповідальності за власне життя і здоров'я, за наслідки своїх дій шляхом отримання відповідних знань, умінь і навичок для своєчасного їх застосування в різних життєвих ситуаціях;

- формування у дітей та підлітків навичок правової культури шляхом усвідомлення, засвоєння та дотримання положень Статуту навчального закладу, Правил поведінки для учнів, залучення до участі в гуртках, факультативах, конкурсах, олімпіадах, проведення декад і місячників правових знань, прослуховування спеціальних курсів ("Підліток і закон", "Правова освіта учнів", "Конфліктологія", "Я маю право" тощо);

-    психологічний супровід, створення умов для самовиховання,
самовдосконалення, самореалізації шляхом застосування особистісно
зорієнтованого підходу до виховання дітей і підлітків;

-   організація дозвілля, що передбачає змістовний відпочинок учнів на канікулах, участь у туристичній і краєзнавчій роботі, спортивних секціях, клубах, гуртках за інтересами, відвідування театрів, музеїв, виставок та ін., залучення до цієї роботи підлітків, що складають "групу ризику";

- проведення роботи з батьками (або особами, що їх замінюють), яка передбачає попередження фізичного, морального, психологічного насильства дітей в сім'ї.

Слід зауважити, що одній людині , навіть досвідченій, далеко не завжди вдається вирішити проблеми запобігання бездоглядності, злочинності, жебрацтва, наркозалежності тощо, адже це складна робота.

Лише спільними, скоординованими зусиллями Координаційної ради, Рад по профілактиці правопорушень навчальних закладів,  педагогічних колективів, батьків, відповідних органів виконавчої влади, широкого кола громадськості можна виховати фізично й морально здорове покоління, вирішити проблему бездоглядності та інших негативних явищ, що мають згубний вплив на дітей та підлітків.

          Важливо, щоб знання не зависли в повітрі, а перетворились на тверді переконання, що правові норми необхідні, справедливі, і тому їх необхідно дотримуватись за будь – яких умов.

Категорія: Матеріали семінарів | Додав: Admin (2013-02-10)
Переглядів: 1308 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: